Ca să te iubesc pe tine


Ca să te iubesc pe tine, i-am zis inimii:

Aşteaptă…

Lasă-ţi gândurile să zburde

Şi te bucură de ea

Tot mai tare,

Şi mai tare

Ca o ploaie estivală

Ce te scaldă-ntr-o seară…

Stai, inimă, stai după ea!

Ca să te iubesc pe tine, i-am zis sufletului:

Ia-o-n braţe…

Şi fugi cu ea până unde poţi vedea cu ochii –

Dintr-o zare nesfârşită unde visele-s cernute

Pe o apă zbuciumată lângă valurile mărunte,

Ţine-o, suflete, în brațe!

Ca să te iubesc pe tine, i-am zis vieţii:

Stai pe loc…

Şi împleteşte-mi cu ardoare tot ce-i foc

Şi mă face mare

Alungește-mi zilele-n cale

Şi lasă-mi sufletul inundat de soare

Dintre moarte şi iubire,

Stai! Stai-n loc, viaţă, stai!

Ca să te iubesc pe tine,

Pentru tine au tânjit

Inima,

Sufletul,

Viaţa,

S-au rugat de tine-n șoaptă

Iar şi iar…

Dintre toate buzele de femeie, ale tale vrăji-mi fac,

Lanţurile mintii-s rupte

Şi…iubirea n-a pierit!

Lasă un răspuns

