La orizontală.


Eram în mintea mea cuprins de o stare de fapt. Eram încătuşat de tine. Prins cu vorba, legat cu fapta şi înlemnit de gânduri. Erai o femeie ca orice femeie. Unică şi irepetabilă. Te ştiam de la fiecare femeie pe care am văzut-o până la tine. Te repetai la nesfârşit, obsesiv şi persuasiv, într-un mod parşiv, dar cu un caracter lasciv. Erai o femeie pe care păcatele mi-au adus-o în faţă. Erai o femeie pentru care copilăria a durat prea puţin şi a venit mult prea târziu. Erai o femeie care n-a mai fost femeia mea. Dar ce ai fost înainte să fii a fost de ajuns să fiu pus la pământ. N-am intrat în pământ de ruşine prima dată când am fost cu tine. Voiam doar să îţi intru în graţii, să îţi despleticesc trupul şi să te ating în alte moduri decât cele cuviincioase pentru un copil ca mine. Ca o carte uşor de citit, ca un abecedar în ale faptelor nocturne, m-ai răstignit cu zâmbetul tău. Fiind femeie, nefiind al tău bărbat pe deplin, ai putut să mă aduci la orizontală. Mai uşor ca o adiere de vânt, mai lin ca un fulg sublim şi mai crunt decât un gând morbid.

Prima dată când m-ai doborât cu zâmbetul tău, eram o statuie de om. Nu mă mişcam de gânduri. Cum să te iau, de ce să te iau, cum să îţi dau, cât să îmi iau, dacă îmi oferi prea mult, dacă iau prea puţin? Toate mă făceau să mă simt ca o carte de vizită, transparentă şi uşor de aruncat în pat. M-ai luat pe sus, cu o singură vorbă, cu o singură aroma ciocolatie şi am început să mă duc în jos. De la o statuie, deja eram plastilină. O momâie de om care încerca să nu îşi prindă urechile. Mai degrabă, îţi muşca lobul urechii, îţi mângâia părul, îţi lăsa trupul să-mi spună poveşti. Eu spuneam doar bancuri. Eram o comedie de om. Nu mă concentram, nu mă implicam, nu reuşeam să-ţi fiu bărbat. Tot copil nebun şi dornic eram. Pentru o femeie irecuperabil de feminină ca tine, răbdarea ta a fost inefabilă. Uneori, îmi era milă de mine că nu sunt în stare să îţi scot zâmbetul din tine şi să-l fac să fie dulce ca un gem de prune. N-a fost cazul mai deloc. Mereu te fierbeam în suc propriu şi chiar când începeai să mă sfâşii de plăcere, ajungeam să dăm în clocot şi să stricăm dulceaţă de moment. Şi totuşi, râdeai. Nu aveai ce face. Ştiai că un copil nebun e mereu copil, orice i-ai face. Şi am fost copilul tău nebun, oricât de bărbat încercam să fiu.

Stăteam drept. Culcat pe o parte. Şi mă uitam la tine. Şi vorbeam. Muzica era în surdină, lumina era prea puţin prezentă şi patul ştia tot ce făceam. Şi nu făceam multe nebunii, chiar deloc prostii, mai degrabă, eram nişte copii în discuţii despre ce aromă are ciocolata pe care am degustat-o înainte să ne devorăm unul pe altul. Trupul tău golaş, mereu se ascundea sub un val de femeie împlinită. Ştiai cât vrei, ştiai cât să oferi şi mă lăsai să cer toate jucăriile de pe lume. Oricum o primeam pe cea mai frumoasă, cea mai rezistentă, cea care avea să mă ţină ocupat şi zâmbăreţ toată noaptea. Nu îmi ardea mie de ursuleţi de pluș, de maşinuţe, de roboţei. Aveam să mă joc cu bărbăţia mea. Aveai să te joci cu băiatul din mine. Unul din noi trebuia să piardă. Voiam mereu să pierd. Să scap de flăcăul care îţi zice bancuri. Să îl invit în pat pe cel care avea să te înhaţe, să te facă să uiţi că ai principii şi limite de om. Să mă înghiţi cu totul, să mă laşi lat în pat, dându-mi ultima suflare de om mic. Aş fi vrut să ies bărbat din patul tău. Am ieşit doar fericit. Nici om, nici animal, nici vânător, nici pradă uşor de cucerit. Ieşeam fericit. Puţin descumpănit, dar mereu fericit. Şi fiecare noapte în care stăteam cu capul pe o parte şi te priveam dintr-o depărtare de câţiva milimetri, ştiam că în altă parte nu mai am loc. Eram prins de pat şi desprins de realitate. Eram al tău.

Lasă un răspuns

