Cinci sentimente.


Treaba-i simplă. Sunt nebun. Îmi place de cinci fete. Problema este că niciuna nu există. Dar ştiu că îmi place de ele. Atât de mult, că sunt chinuit de gândul că nu pot să o aleg pe cea mai cea dintre cele cinci fete. Ca să nu fiu băgat în cămaşa de forţă, îmi place de acele cinci fete mai degrabă prin ce reprezintă. Un fel de fiecare fată este un simţ, fiecare fată reprezintă o idee, fiecare fată dacă ar fi existat, era doar o parte dintr-un întreg pe care îl tot caut. Fete sunt multe pe lumea asta, foarte multe în jurul meu şi enorm de multe când e vorba să îmi aleg pe cine cuceresc. Dar nu sunt atât de multe când e vorba chiar să îmi placă de ele. De fapt, cred că e uşor să îţi placă de o fată. Zâmbeşte-mi frumos, lasă-ţi ochii să lucească o bucată din sufletul tău, fii adaptabilă mental şi cred că reuşeşti în mod indubitabil să mă vrăjeşti imediat. Să vezi cât de greu este să te îndrăgosteşti de o fată. Trebuie să fii dispus să îi arăţi că eşti om şi ai slăbiciuni. Fie ai amnezie sufletească atunci când îţi zâmbeşte, fie te faci stană de piatră când îţi vorbeşte. O fată cu adevărat preţioasă o să te facă să te simţi inutil din prima clipă când o vezi. Că nu ştii ce să zici să îi captezi atenţia. Te zvârcoleşti, te împărţi în două, te arunci la lei, doar, doar că o să zici o frază inteligentă, capabilă să o facă să îţi acorde din timpul ei.

Fata pe care o văd. E fată de care îmi place cel mai uşor. Pentru că văd multe fete şi pe ea o văd cel mai des. Imediat când ies pe stradă, la primul pas făcut înspre drumul meu, o zăresc, păşind pe tocuri, într-un pas apăsat, cu un trup legănat şi cu un chip de invidiat. De obicei, e cu părul ondulat, cu tenul machiat şi cu un fizic lucrat. Nu e grasă, nu e slabă, nu-i subţire, nu-i solidă. E gentilă, sublimă şi suavă. O văd venind spre mine, o văd mergând paralel cu mine, o văd cu ale ei prietene. Dar mereu o văd. Atât de repede merg pe lângă ea, atât de vizuală este imaginea ei, încât sunetul se disipă. Nu ştiu ce voce are, nu ştiu ce fel zâmbeşte, nu ştiu cum o cheamă, deşi am întrebat-o de nenumărate ori. Ea este doar un chip plăcut, un trup de dorit. Şi mereu, oricât mi-aş dori să pun mâna pe ea, rămâne doar o himeră. Este doar o vedenie plăcută ochiului meu. Fată de care îmi place pentru că este frumoasă privirii. Ochii mei se bucură, mintea doar se miră.

Fata pe care o aud. Fiind şi miop încă din adolescenţa lui Eliade, pe această fată doar o simt când închid ochii. Urechile ciulite, mintea deschisă şi zâmbetul ei care-mi cântă balade şi îmi povesteşte toată viaţa ei din picături de gânduri răsfirate. Ştiu doar ce fel zâmbeşte, ştiu cât de mult vorbeşte. Ştiu şi ce chip frumos are. După zâmbet, după glas. E melodios, e duios, e dulgeac. Şi o aud mai tot timpul. Mai ales când este linişte. Când e zgomot, ea rămâne deasupra sunetelor. Şi sub apă, contemplând asupra lumii, tot reuşeam să o aud. Cumva, este mai prezentă decât fata pe care o văd, doar pentru că mereu îmi doresc să aud un zâmbet la fel de mult cum îmi doresc să văd un zâmbet. Şi pe ea o aud doar în momentele când închid ochii. Că niciodată să n-o văd în acelaşi timp cu fata pe care o văd.

Fata pe care o ating. Şi orb de-aş fi şi surd de aş rămâne, cu ea aş fi mereu fericit. Când îi simt pielea fină pe pieptul meu, mă gândesc ce fel de om aş fi fără ea. Şi doar o statuie din marmură ar ieşi din mine în acele clipe. Fata pe care o ating o simt doar noaptea şi în primele clipe ale dimineţii. Toată ziua, sunt rupt de ea. Ori ea dispare, ori eu devin nesimţit, dar nu reuşesc să o ating exact când şi cât mi-aş dori. Doar ea hotărăşte. Şi noaptea îşi arată trupul. Nu-l văd, nu-l miros. Doar îl simt. Ca un puf de pui golaş de primăvară, pielea ei catifelată mă îmbie să transform ziua-n noapte. Să nu mai dorm, să nu mai am stare. Să o asborb în fiecare por de al meu. Fata pe care o ating n-o să reuşesc vreodată să o fac fericită. Tot zâmbetul ei, îl simt prin buze. Tot trupul ei, îl simt prin mine. Dar toată mintea ei rămâne blocată în ea. Am încercat să îi citesc gândurile. Dar oricât aş fi mângâiat-o prin păr, niciodată n-am reuşit să îi ating gândurile. Şi atunci, fata pe care o ating, o las să fie stafia nopţii şi fantasma dimineţii.

Fata pe care o degust. Ea seamănă cu fata pe care o ating. Singura diferenţă este că mereu o sărut. În fiecare clipă, din fiecare zi şi din noapte, buzele ei sunt blocate pe buzele mele. Dacă nu sunt buzele ei, sunt sânii ei, abdomenul ei, coapsele, lobul urechii, gâtul, mâinile, gambele, tot corpul dacă iese dulce de la duş. Fata pe care o degust, o ştiu doar după cum îmi rămâne mintea trăznită de aroma ei. În fiecare zi, reuşesc cumva să prepar din ea un alt amestec de sentimente. Dulce acrişor este cel mai dornic. O sărut şi mă feresc să mă opresc. Dulce picant este cel mai curajos. O sărut şi mă muşcă dacă mă opresc. Dulce amărui este cel mai iritant. O sărut şi vrea să mă opresc. Dulce sărat este cel mai perfect. O sărut şi mă sărută. Ne oprim doar când dispar gusturile, când stă timpul şi când buzele încep să cânte alte piese melodioase.

Fata pe care o miros. Ea este o enigmă. E un trandafir de fată. Mereu prezent în mintea mea, dar când încerc să văd cine este, rămân cu dureri în suflet. Îi ştiu aroma. E luată de la celelalte fete. Este un parfum complex. Nici să îl văd, nici să îl aud, nici să îl simt. Doar să las aroma să mă facă să îmi imaginez. O zi de vară, sub adiere de palmieri, cu o fată care stă în hamac. Un pepene roşu, o îngheţată de mentă. Şi o fată nebună. Fata pe care o miros este peste tot. Şi cumva, oricât de omniprezentă ar fi, este intangibilă. Mereu am încercat să îi dau o formă. Să îi dau un nume. Să îi zic cumva. Este doar fata cu aromă îmbietoare. Este fata care persistă în mintea ta, mult timp după ce nu ai mai văzut-o. Este fata care îţi rămâne în perna ta, după toată noptea în care te-a vrăjit c-un parfum de femeie. Fata pe care o miros, încerc să o adulmec din toate fetele de care îmi place. Poate cumva, reuşesc să fac din ea, o femeie întreagă. Femeia mea.

Lasă un răspuns

