Un nord, un sud.


Când Newton şi-a legiferat legile lui, se gândea şi cu inima. Cel puţin din punctul meu de vedere, unele lucruri, sunt general valabile şi perfect aplicabile din fizică. Unul din acele lucruri este cum oameni fantastic de diferiţi se atrag mai mult decât o face polul Nord cu polul Sud dintr-un magnet. De fapt, oamenii diferiţi se atrag pentru că au o plăcere sadică să îşi descopere diferenţele şi să încerce să le însuşească celuilalt într-o manieră mai permisivă sau nu. În fond, cânt te însori, căsătoreşti, măriţi, pui pirostriile, te iei de mâna cu cineva, te aştepţi să cunoşti persoana respectivă. Fiind un om destul de plictisitor şi nebun pe alocuri, mă gândesc că o fată diferită de mine o să mă ţină interesat. O zodie complementară cu a mea o să fie non-nebunia care să mă liniştească. Dacă eu sunt dus de acasă, o să vreau o fată care stă pe acasă. Dacă eu sunt dus cu pluta, o să vreau o fată să mă scufunde în gândurile ei paşnice. Dacă eu sunt rac, ea să fie cealaltă zodie. O găsiţi voi prin zodiac. Dacă eu sunt bătrân ca timpul, ea să fie veşnic un pui de om. Dacă eu sunt bărbos, ea să adore bărboşii, măcar din respect pentru un efort deloc dureros de a lăsa barba să crească. Dacă eu sunt cu jocurile pe calculator, ea să fie un şoricel care citeşte tot ce prinde. Dacă eu sunt flăcău, într-o manieră absolut obligatorie, ea să fie fată.

Hai să mergem pe altă filosofie. Oamenii dacă sunt similari, sunt uşor de înţeles. Eu sunt băiat, tu eşti fată, ştim că ne plac aceleaşi lucruri. Şi atunci, care-i plăcerea morbidă să afli dacă acele jocuri pe calculator vor fi vreodată pe placul tău. Unde e sadismul dulce ca mierea să vezi dacă un film cu bătaie şi mult sânge o să îţi provoace vreo plăcere la fel cum o carte bună te închide în universul tău. De ce să stai să te gândeşti că ascultam amândoi acelaşi album, pentru că ne place aceeaşi muzică, atunci când putem să ne tragem de mână să încercăm şi altceva nou. Dacă eu sunt mare preparator de mâncare, tu musai să fii o domniţă certată cu mâncatul mult. Doar ca să mă faci să te fac să mănânci mult. Dacă eu sunt mare om crescut la ţară, tu să fii dornică să stai într-un hamac, doar că te voi ţine eu să nu pici din el. Dacă eu sunt aerian pentru că îmi place să fiu în al noulea cer, tu să fii o pământeancă mereu ţintuită într-o realitate calculată. Cum ar fi să ne vedem pe stradă într-o zi, amândoi asortaţi în cel mai plictisitor mod posibil, drăguţi până la Dumnezeu, plictisitori ca o vopsea pe o bancă din parc şi dornici să vedem dacă ce am gândit este identic cu ce ai gândit. În loc să ne batem în cel mai pufos mod posibil în idei noi. Să îţi spun ce n-ai ştiut şi să mă laşi mască prin ce ştii şi n-am aflat până atunci.

Când un magnet respinge alt magnet, forţa cu care îl respinge, este fantastică. Poţi crea o armă doar folosindu-te de acea forţă. Când un magnet atrage alt magnet, forţa este la fel de mare. Dar este la fel de imediată. Nu ai să vezi că se atrag unul pe altul cu câte un centimetru pe an. Ori îi laşi la o distanţă apreciabilă şi nu obţii nimic, ori ai să vezi atracţie instantă. Doi oameni diferiţi, vor face acelaşi lucru. Lasă-i în mediile lor, destul de aparte şi n-o să obţii mare lucru. Pune-i în aceeaşi încăpere şi vor ieşi bebeluşi de acolo peste nouă luni. Până acum, din vasta mea experienţă de amator în relaţii, am fost la polul nord privind nordul. Am fost la polul nord alipit de sud. În ambele variante m-am simţit bine. Dar în varianta nord şi sud, la fel de dihotomic cum ar părea în fizică să pui două lucruri opuse şi să se atragă, la fel şi aici, am stat fascinat de o fată care nu era ceea ce credeam eu că îmi trebuie. Dar până la urmă, cine sunt eu să cred ce îmi trebuie. Ori mă plesneşte atracţia peste faţă şi nu mă mai trezesc până în momentul în care intervine altă forţă a realităţii mult mai mare, ori devin atât de indiferent de forţa atracţiei, că încep să regret că nu am fost olimpic la fizică. Ce ştiu şi o iau ca pe o lege a naturii, chiar şi pentru un om nebun care nu are ce face cu legile naturii, este că atunci când vezi aurora boreală, roagă-te ca o fată să te cheme să admiraţi aurora australă. Spectacolul e garantat. Un om nebun o să îşi caute non-nebunul. Un bărbat o să îşi caute femeia. Dar un nord, pur şi simplu o să fie atras de sudul lui.

Lasă un răspuns

