Iartă-mă, căci am păcătuit.


Au trecut sute de ani de la ultima mea spovedanie. Sunt vinovat de păcatele pământului. Iubesc. Ador. Îndrăgesc. Admir. Zeific. Doar femeia. Nimic nu mă pune să păcătuiesc mai tare decât gândul, vorba şi fapta făcută pentru o femeie. Dintr-o femeie am ieşit rod, pentru o femeie îmi iau toate păcatele lumii asupra mea. De când tentaţia mi-a dat târcoale, nu am stat să mă gândesc că o femeie îmi poate aduce atâta blestem pe cap. Cum să reuşeşti să fii om şi să renunţi la o femeie? Trebuie să fii smintit. Cum să reuşeşti să trăieşti şi să nu iubeşti femeia. Blestem că ăsta, toţi bărbaţii îl au. Unii l-au descâlcit prin vrăji făcute de femei, alţii l-au lăsat să îi macine, prin vrăjile pe care le fac femeilor. Eu sunt blestemat de când timpul are nisip de aruncat. Şi nu caut răspuns de ce tocmai eu. Nu caut nici măcar femeia care m-a blestemat. Atât de învrăjbit sunt de femeie, încât, orice femeie mă poate blestema. Şi cumva, muritor ce sunt, nu reuşesc să îmi duc blestemul până la capăt.

Am deja câteva milenii de când respir viaţă de om. Femeia mi-a furat mai mult de jumătate din viaţă. Dacă nu dorm şi nu respir, dacă nu mănânc şi nu gândesc, dacă nu creez şi nu distrug, mai mult ca sigur iubesc femeia. Şi ea poate să mă iubească pe mine. Dar nu o face. Nu mereu, nu constant. Ci doar să mă ţină agăţat de un lanţ, să mă facă să vâslesc în fiecare zi, într-o mare de gânduri. Oare eu? De ce eu? Oare ea? Care ea? Şi cumva, nu obosesc. Toate picăturile care fac un ocean de aşteptări n-au fost suficiente să mă facă să evadez. Aud râsul ei. Şi mă îmbolnăvesc de amnezie. Îi văd chipul şi mă simt fără formă. Îi simt pielea şi mă fac stană de piatră. Creatura perfectă, numită femeia, te reduce la tăcere. Când buzele îţi cântă toate piesele de dor şi jale pe care le ştii, începi să dansezi de fericire. Când ochii ei te pătrund cu patos, începi să vezi lumea mult mai vie. Când vorbele te înţeapă la fiecare pas, creşti ca om. Te distrugi, te recreezi şi începi să lupţi pentru ea. Şi lupţi tot cu tine. Nimeni nu o să vrea femeia mai mult decât o vrei tu. Şi îţi zic, din toată experienţa mea de peste ani, am pierdut mereu când mă luptam cu mine. Nici măcar ea nu a reuşit să mă învingă, aşa cum am făcut-o eu. Femeia nici măcar nu stă să o câştigi. Se mişcă, se transformă, evoluează, pleacă, revine. O găseşti tot acolo unde ai lăsat-o, mai ales dacă eşti un neghiob fără pereche să o laşi vreodată. O femeie nu te lăsa. Ea îţi dă prilejul să te lepezi de tine. Când ai făcut schimb de gânduri, trupuri şi vorbe cu ea, eşti al ei. Poate pentru o clipă, poate până se opreşte ceasul lumii. Dar femeia, mereu o să te facă să cauţi ceva la tine, ca să ştii dacă ai găsit-o pe EA.

Iartă-mă, femeie. Nu reuşesc să mă ţin de promisiune. Ţi-am făgăduit nebunie. Când respiram buzele tale, eram uituc de mine, când atingeam trupul tău, eram animal la vânătoare, când zâmbeai în preajma mea, eram copil cu acadea, când plângeai de supărare, mă spânzuram cu nodul meu avut în gât. Nu ştiu cum să te repar când ţi-e rău, nu ştiu cum să îţi cresc fericirea. Tot învăţ, tot citesc pe chipul tău slovele pe care le meriţi, dar muritor fiind, nu mă compar cu ambrozia din paharul tău. Nu cutez să îndrăznesc să te ridic în slăvi. Slavă Cerului că eşti femeie, scoasă din coasta mea. O fiinţă umană, normală, cu toate suferinţele ataşate de ea. Cu toate bucuriile scornite din lucruri mărunte. Iar eu, un bărbat, pare-mi-se că deştept, iau toate cărţile care ţi-au fost scrise şi nu reuşesc să îmi dau seama de toate minciunile promise din ele. Că eşti frumoasă, că eşti eternă, că eşti un mister pentru bărbaţi. Şi tu eşti, doar o femeie, care iubeşte bărbatul. Păcatul tău că bărbatul n-a învăţat încă să te iubească. Eşti doar o femeie, care a pus stăpânire pe bărbat. Păcat că bărbatul, n-a învățat încă să te cucerească. Eşti doar o femeie, care reprezintă totul pentru un bărbat. Păcat că bărbatul, nu dă totul pentru tine. Eşti doar o femeie, care a creat bărbatul. Păcat că bărbatul, nu și-a respectat creaţia.

Lasă un răspuns

