Un răspuns la nicio întrebare.


Cititorii nu întreabă, eu încerc să răspund. Chiar mă gândeam să fiu ceva mai interactiv, cu toate că textele mele sunt gândite într-o singură direcţie, aceea de la citit la râs şi bună stare sufletească. Nu aştept statui literare şi nici premii literale. Dar dacă stau să mă întreb, ce caut de la viaţă, aş zice că mai nimic. Că nu cred că o să găsesc. Ci mereu se va găsi ceva sau cineva să îmi dea un răspuns mai bun. Aşa a fost de la o vreme. Chiar îmi doream că eu să caut, să dreg, să îndrept şi să aranjez ca totul să fie cum vreau eu. Doar că atunci când insişti să fie într-un fel, şansele tale scad spre absolut deloc. Şi văzând că un tipar apare, am lăsat căutarea în sarcina căutătorilor.

Şi astfel, m-am regăsit. Dintr-un om modest, acum ţin modestia în pod. Dintr-un om plăcut fizic, acum mă consider irecuperabil de chipeş. Dintr-un om care nu era în stare să se ia în râs suficient de mult să se facă pe sine să râdă, astăzi, dacă vreau să mă întind pe jos datorită simţului meu umoristic exacerbat de sec, o pot face. Cea mai tare revelaţie avută de mine a fost să îmi dau seama că altul mai bun ca mine nu este. Pentru că nici eu nu sunt mai bun ca altul. Fiecare are propriul cuib de cuci singuratici pe care îl îngrijeşte. Al meu era părăsit pentru că eram singur cuc. Fără cuib, fără chef să fur cuibul altei păsări. Dar acuma, nu doar că nu mai sunt cuc, dar resping ideea unui cuib înainte să văd toată pădurea.

Ar trebui să mulţumesc pentru că dintr-un Ion respingător am devenit un Ion atrăgător. De la negativ la pozitiv a fost cale de o discuţie. Nici măcar nu a trebuit să fiu rugat să mă schimb. Atât de conştient am fost de valoarea de adevăr ale axiomelor expuse, încât un bec cu LED s-a aprins prin cameră. Şi cu toate că ideea a fost mică, schimbarea a fost mare. Răsărind omul tehnic din mine, becul meu cu LED, deşi era micuţ, era foarte luminos. Mi-am dat seama cât de interesant sunt eu ca om. Cred că eram şi înainte să îmi dau seama, dar acum ştiu să fac PR persoanei mele. Ca să înţelegeţi, nu mă laud. Ştiu deja că sunt genial. Sunt conştient cât sunt de atrăgător. Nu mai încape îndoială ce om fascinant sunt. Treaba este că felul cum mă percep să se transmită la modul real. Şi nu e vorba doar despre mine. E vorba de toţi. Nu pot să fiu altruist, dacă nu ştiu să fiu egoist. Nu pot să vă dau o bucată din mine, dacă nu am ce oferi. Şi atunci, adun, vorbă cu vorba şi faptă cu faptă, cărămizi pentru a-mi face o fundaţie şi o structură personală perfectă.

Şi pentru că o întrebare nu s-a adresat, un răspuns trebuie dat. Oameni buni, că toţi sunteţi buni, în felul vostru imperfect de a fi, lăudaţi-vă toată ziua. Chiar de o faceţi în faţa oglinzii sau în fata naţiunii. O fi lauda păcat, dar nici să te ţii ascuns într-o pivniţă întunecată de îndoială şi prejudecăţi. Eu am marele noroc să cunosc oameni foarte frumoşi. La suflet, la chip, la gândire. Uneori, stau şi mă întreb de unde am atâta noroc să dau peste persoane atât de interesante. Şi apoi, cum o întrebare vine din curiozitate, un răspuns transpare din normalitate. Oamenii interesanţi din viaţa mea vin pentru că şi eu sunt un om interesant. Mai curios este faptul că de când am descoperit izvorul minunilor făcute de mine, totul merge excepţional de bine. Cu aceeaşi lipsă de modestie ascunsă prin pod, vă mărturisesc că nu am avut o perioadă atât de interesantă de foarte multă vreme. Şi nici măcar nu încerc să caut binele. Răsare de peste tot. Şi stau să mă întreb, de ce să tot caut dacă lumea mă găseşte exact când trebuie. Şi îmi răspund, pentru că mi-am dorit prea mult. Acum, doar caut să exist aşa cum pot mai bine. De restu’ se ocupă universul.

2 gânduri despre &8222;Un răspuns la nicio întrebare.&8221;

  1. E destul de bună atitudinea pe care o ai. 🙂 Dacă ai gânduri pozitive, vei atrage lucruri pozitive în viața ta și nu are cum să meargă rău. Și pe lângă asta, de obicei, lumea te vede așa cum te vezi tu.
    Trebuie să avem mai multă încredere în noi. 🙂

Lasă un răspuns

