Premieră


Clişeul care circulă este “când ai făcut ultima dată ceva pentru prima dată?” şi circulă foarte mult pentru că lumea este cramponată atât de mult în lucrurile controlate, organizate şi ritualizate, încât senzaţia de nou vine cu o doză de frică şi emoţie care trebuie să stea în loc. Prima dată când am fost dat la şcoală, chiar în prima zi am plâns în hohote şi până nu am intrat în clasă alături de colegii mei, emoţia era de frică extremă, de parcă eram miel dus la tăiere. Prima dată când am luat nota 4, învăţătoarea a fost dezamăgită de mine şi eu nu ştiam cum să ridic capul din podea. Prima dată când am luat premiul I, a fost sărbătoare în familie şi am fost în oraş şi am mâncat îngheţată dintr-un pahar foarte mare şi poza aceea îmi este mereu proaspătă în cap. Prima dată când am zis o poezie la serbarea de Crăciun m-am simţit prost pentru că eram îmbrăcat în urs şi aveam urechi croite şi fâlfaiau pe cap.

Prima dată când mi-am întâlnit doamna dirigintă m-am speriat pentru că era o femeie aparte faţă de învăţătoarea mea şi la final de gimnaziu, avea tot respectul meu pentru cât de profesionistă şi pentru cât de grijulie era cu noi. Prima dată când am făcut ora de chimie, eram mai emoţionat decât un copil care îşi desfăcea cadoul de Crăciun. Prima dată când am stat de vorbă cu cel mai bun prieten al meu, am uitat să mai plec de la el şi m-a certat mama lui. Prima dată când am fost într-un banchet, era la Braşov şi a fost cea mai frumoasă experienţă din copilăria mea de elev. Prima dată când m-am jucat pe calculator am uitat să mai dorm şi să mai mănânc. Prima dată când am sărutat o fată, eram atât de stângaci, că voiam să îmi dau ochelarii jos, să nu îi dau peste nas. Prima dată când am avut fluturi în stomac, eram ca un nebun şi visam cai verzi pe pereţi. Prima dată când am fost cu o femeie în pat, preferam să fiu pe plaja din Normandia să mă lupt cu nemţii. Prima dată când am fost îndrăgostit nebuneşte de o femeie, am aruncat pe geam toată inocenţa mea de până atunci.

Prima dată când am fost la volanul unei maşini, mă simţeam cu morcovul în fund pentru că eram conştient de responsabilitatea pogorâtă asupra mea. Prima dată când am luat salariu, m-am dus şi mi-am luat pantaloni în culoarea camuflajului. Prima dată când am fost la pește, am întrebat câţi a prins după primele cinci minute. Prima dată când am mers pe bicicletă, i-am rupt foița şi i-am făcut lanţul zob. Prima dată când am învăţat să merg pe bicicletă, am mers până la gară şi înapoi şi nu m-am dat jos până când nu eram sigur că ştiu să merg. Prima dată când am mers singur cu trenul, m-am simţit responsabil. Prima dată când am gătit, am fost mândru că nu voi muri de foame în Cluj. Prima dată când am fost certat de un profesor, am intrat în pământ de ruşine. Prima dată când am făcut mândru un profesor, puteam să ating cerul şi să îl trag după mine.

Prima dată când am filmat ceva cu o cameră profesionistă, am filmat de zece ori mai mult decât era cazul. Prima dată când am făcut o ştire bună, era greşită de la cap la coadă. Prima dată când am făcut un interviu, mi-a tremurat tot corpul de frică să nu îl greşesc. Prima dată când am luat bursă, am simţit că mintea mea valorează ceva. Prima dată când am sărutat o fată pentru prima dată, din postura de om ştiutor, m-am simţit ca un sensei. Prima dată când am făcut o fată fericită că mă cunoaşte, m-am simţit cel mai norocos om de pe pământ. Prima dată când am făcut ceva pentru ultima dată m-a făcut să îmi dau seama că trebuie să mă bucur de fiecare ocazie. Ultima dată când am sărutat o fată, m-am gândit cum a fost când am sărutat-o pentru prima dată. Când voi săruta pentru ultima dată, vreau să o fac cu aceeaşi emoţie ca prima dată. Prima dată când mi-am adus aminte câte lucruri am făcut în premieră, m-a făcut să îmi dau seama cât de norocos sunt că le port cu mine, indiferent câte se vor mai adăuga. Care e prima dată pe care ţi-o aminteşti când ai făcut ceva cu o emoţie de nebănuit?

Lasă un răspuns

