Povestire. Episodul 27.


Trecu şi nunta asta. Lumea-i fericită, treaba-i liniştită. Geta şi Marcel au un rost, fiecare cu serviciul lor, pe care încă îl au după aproape 30 de ani. Apartament de forma unei garsoniere. Viaţa începe să se arate şi pentru ei. Anița şi cu Paraschiv cu munca lor, se pregătesc emoţional să devină bunici. Ştiu că se va întâmpla asta. Mai întâi Mitu le va oferi un nepot. Apoi voi veni eu. Apoi iară Mitu le va da o nepoată. Apoi va veni surioara mea. Şi suntem cei patru strumfi pufoşi pe care Anița îi îngrijeşte cu toată dragostea din lume. Eu şi cu vărul meu, suntem în acelaşi an, la distanţă de câteva luni. Naşterea mea o fi vreun eveniment cosmic, dar botezul meu este sigur unul comic, mai ales că mi-a fost povestit în fel şi chip.

Dacă povestirea mea a început în amurgul verii, povestea vieţii mele, povestită de Anița de câteva sute de ori în decursul vieţii mele, începe în amurgul lunii iulie. Naşterea şi toate detaliile sunt doar atât, detalii pe care toţi le ştim, ne-am născut, am plâns şi am început să creştem. Dar botezul meu este o poveste în sinea ei. De la îmbrăcămintea celor care au venit, de la peripeţiile mele de bebeluş fără stare până la eforturile făcute de fiecare rudă de-a mea, totul m-a făcut să cred că botezul meu a depăşit nunta ca şi importanță. Poate aşa o fi, în fond, o familie fără copii e seacă. Anița m-a luat aşa, în frageda mea pruncie, să îmi povestească, seara, înainte să mă adoarmă, cum a fost la botez. Să încerc să transpun, chiar şi ca un călător în timp, prezent la acest eveniment, cum a fost şi emoţiile care pluteau prin aer. Asta pe mâine, în fond, abia m-am născut şi eu, lumea se pregăteşte, nu are rost să grăbesc un astfel de eveniment.

Lasă un răspuns

