Amintindu-mi de Mnemosyne.


Într-un mod fascinant, atât în legende cât şi în viaţa scribului, Themis şi Mnemosyne se cunosc şi au avut grijă în felul lor unic şi specific să îşi demonstreze iubirea şi atenţia pentru cei din jur. Mnemosyne ca zeiţă a memoriei, nu uită. Şi pentru că nu uită, este foarte organizată. Ordonată şi organizată. De fapt, deşi este zeiţa memoriei, ai putea spune că are mici trăsături de la Ares sau că s-a molipsit de la Enyo, zeiţa războiului. Totuşi, Mnemosyne este creatoarea celor nouă muze de legendă. În viaţa reală, nu are chiar nouă muze create, dar are foarte multe miracole înfăptuite. Ca orice om, şi câteva mici dezastre. Dar acelea stau în umbra realizărilor. Mnemosyne ca femeie este un înveliş strict şi solid cu un interior suav şi efervescent. Are multă poftă de viaţă. Mai ales acum, când timpul este mai presus decât ea, când energia este o resursă preţioasă, Mnemosyne găseşte mereu timp şi energie să le facă pe toate. În ordine, după un tipar stabilit, după o rigoare bine determinată şi testată de-a lungul istoriei.

Atât ea cât şi muzele ei, mai degrabă, copiii ei merg pe acest tipar. Şi a dat roade. Fiecare este împlinit, este fericit, este cu nimfele şi eroii în jurul lor. Şi Mnemosyne se bucură de acest lucru. Îi demonstrează şi îi subliniază că rigoarea vieţii ei a făcut ca timpul să nu treacă mai repede decât dorinţa ei de a trăi. N-a fost cazul. Scribul din mine cel puţin o ştie pe Mnemosyne încă din clipa în care nu aveam conştiinţă şi eram doar un prunc lipsit de argumente şi opinii, ci mai degrabă plin de plânsete şi chicoteli. O fotografie cu Mnemosyne ţinându-mă în braţe mi-a arătat că iubirea unei mame, transcede copilul pe care îl are. Putea să îmi fie Hera, putea să îmi fie Themis, putea să îmi fie Athena. Fiecare dintre femeile creatoare şi ocrotitoare din viaţa mea puteau să se împartă în viaţa mea şi ar fi fost o viaţă fericită. Fiecare din ele, adăugând ingrediente cu măsură personalităţii mele au reuşit să devină un tot unitar ca şi însemnătate.

Nu o pot iubi pe Hera mai puţin sau mai mult cum nici nu o pot neglija pe Themis sau pe Mnemosyne pentru că nu am timp. Recuperez în timp, îmi fac datoria de om în preajma lor exact când timpul îşi cere sacrificiul sub diferite forme. Muncă, răsplată, recompensă şi gratitudine. Fiind de-o memorie infailibilă, Mnemosyne mi-a redat şi mie darul de a ţine minte şi a păstra în mintea mea amintiri preţioase. Şi dacă ar fi cazul vreodată să renunţ la una pentru a face loc alteia, aş prefera să înnebunesc decât să rămân fără amintirile mele care mă bântuie în cel mai benefic mod posibil. Copilăria mea se leagă de amintirile mele. Ele îmi dictează şi pofta de viaţă. Ele îmi şoptesc cu cea mai mare siguranţă posibilă că cine a avut grijă de mine când nu ştiam să o fac singur merită tot respectul, toată afecţiunea şi toată iubirea de pe lume. Nu poţi avea o mamă dacă accepţi că fiecare femeie care te educă şi te iubeşte îţi poate fi o potenţială mamă. Ştiu asta cel mai bine de la Gaia şi Hera. O mamă de fiică crescută, nu născută. Şi iubirea tot există.

Mnemosyne mi-a arătat că legătura de sânge transcede rigorile sociale. Că eşti mamă sau mătuşa, soră sau verişoară, când îţi bate inima pe acelaşi puls şi sub aceleaşi amintiri cu cel de lângă tine, contează prea puţin ce grad şi ce nume de familie ai. Datorită lui Mnemosyne nu am uitat să muncesc, să mă bucur de muncă. Nu am uitat să mă îndrăgostesc de bucătărie şi miracolele ei. Datorită ei am văzut până unde poate duce dragostea de fiică pentru mamă, nu doar de mamă pentru fiică. Datorită ei am aflat că un bob de om, mic şi agil, poate înfăptui multe lucruri. Nu neapărat măreţe, dar importante şi fără de care, multe nu s-ar fi întâmplat. Ca orice mamă, Mnemosyne este creatoarea copiilor ei de la care multe bucurii au rezultat în atâta vreme. Pentru Mnemosyne îmi doresc să nu uite că timpul se va opri şi în momentul în care va trage linie, să zâmbească de toate lucrurile realizate şi să nu stea supărată că n-a reuşit să facă tot ce şi-a propus.

Lasă un răspuns

