Încrederea în Themis.


Sincer, îmi e puţin greu să scriu despre Themis. Şi nu pentru că nu ar fi nimic de scris. Ci pentru că ceea ce vedeam în Themis era greu de pus în cuvinte care să îi facă cinste. Şi acum, după atâta vreme în care am trăit şi am fost sub binecuvântarea faptului că o cunosc pe Themis, câtuşi de puţin după simţirea mea, îmi dau seama că asemenea femei ar trebui clonate, puse ca exemplu pentru viitoarele mame, viitoarele soţii, viitoarele bunici. Themis nu a fost o femeie care să aibă un efect direct asupra mea. Nu m-a crescut pe mine, dar a crescut în mine un simţ al respectului extraordinar de mare. În fragedă pruncie, o vedeam ca pe a doua Hera. Pentru că era şi ea o Hera în virtutea ei de fiinţă feminină şi ordonată în cele sfinte. Pentru că Themis şi-a ordonat propria viaţă după divin. Şi legenda a plasat-o ca zeiţa ordinii divine, iar Themis s-a conformat mai mult decât admirabil.

Viaţa ei de dinainte de mine este prea puţin cunoscută. Singura mărturie pe care o am să mă îndrume spre a o caracteriza aşa cum îi face dreptate este o fotografie din tinereţea ei alături de un zeu, frate cu Zeus. Cred că este Poseidon datorită simpatiei pentru peşte şi pescuit, atât personală cât şi insuflată eroului care m-a făcut să îl idolatrizez o bună perioadă. Mai ales dacă stau să analizez că discrepanţa dintre ce cred şi ce este o pune într-o lumină foarte bună pe Themis. Este o femeie frumoasă, atât în tinereţea ei cât şi acum la o maturitate înţeleaptă. Este o femeie ordonată, în gând, în cuvinte, în fapte. Este o femeie minunată prin minunile lumeşti pe care le-a făcut: familia, copiii, nepotul, singurul momentan, şi dragostea pentru fiecare, nemărginită şi de nestăvilit. Aphrodites a fost sub aripa ei. Se simte, o văd pe zeiţa frumuseţii la fel de frumoasă şi ordonată ca Themis. Atât de puţin cât a fost ocrotită, i-a fost drumul pavat cu bune intenţii şi orânduit de-o asemenea manieră că moştenirea educaţiei lăsate în frageda pruncie dăinuie şi acum. Themis în fond, fiind ordinea întruchipată, a lăsat ca sfaturile ei şi comportamentul ei să fie un stâlp al dreptăţii şi un far care să lumineze în orice condiţii.

Aş fi vrut să îi găsesc păcate, deşi zeiţă fiind, ea mi-ar găsi mie toate păcatele de pe lume. Themis când se întâmplă să îşi lase înţelepciunea asupra mea, întreg cerul parcă se luminează în faţa ochilor mei. Încrederea ei în mine, în fiecare om drag din viaţa ei face că tot ce îţi zice să se întâmple. Nu imediat, nu a doua zi, dar mai mult ca sigur se va întâmpla. Themis, fiind o zeiţă, îşi urmează propriul drum divin. Cu încredere în divin, cu smerenie de la divin, cu frică şi admiraţie pentru divin. Şi asta a făcut-o să fie orânduită şi să rânduiască lucruri la care nu poţi găsi cusur. Copiii ei sunt frumoşi ca ea, sunt plini de viaţă, sunt orânduiţi în viaţa lor şi au aceeaşi binecuvântare divină pe care a avut-o Themis în tinereţea ei.

Eu când îmi storc din căpşor câte-o amintire fragilă în care apare şi ea, mă gândesc doar la zile în care eram fericit, la zile în care eram părtaş la evenimente pline de iubire şi binecuvântare. Chiar şi când se întâmpla ca omul să îşi ia cursul firesc al vieţii, Themis avea grijă ca ceea ce spune să aibă un dram de viaţă în cuvintele ei, să nu rămâne cuvinte spuse, dispărute în negura lumii. Acum, după mulţi ani de pribegie, am văzut-o pe Themis mai des, mai aproape de sufletul meu. Nu pentru că distanţa m-a despărţit, ci pentru că distanţa m-a apropiat de ceea ce contează în viaţa unui scrib. Oamenii care îi devin personaje, istorioarele care se transformă în poveşti nemuritoare şi emoţiile care se preschimbă în cuvinte sensibile. Nu doar Themis a fost părtaşă, ea pur şi simplu şi-a lăsat înţelepciunea să vorbească şi eu am făcut ca inima să stea să asculte. Din cele două a ieşit o stare de bine, de linişte şi o binecuvântare primită de la cea mai respectată femeie care poate păşi pe acest pământ. Nu este Hera mea, dar este Hera pentru un erou de al meu şi se simte că orice mamă de zeu, creatoare de erou sau scrib are o însemnătate care nu poate să cuprindă toate cuvintele şi emoţiile dinăuntrul unui singur suflet.

Lasă un răspuns

