Crescând cu Aphrodites.


Nu e uşor, ca şi copil de-al Herei, să creşti în preajma Aphroditei. Mereu va fi cea mai frumoasă, mereu va fi cea mai drăguţă, mereu va fi în centrul atenţiei, mereu va fi mai iubitoare ca tine, mereu Aphrodites va fi simbolul frumuseţii perfecte, naturale, a dragostei pure şi neprihănite de alte prejudecăţi stupide. Nici acum nu e uşor, nu pentru că am crescut alături de Aphrodites, ci pentru că acum sunt departe de ea şi o văd doar când se aliniază planetele. Nu mă înţelegeţi greşit, m-am obişnuit atât de repede şi atât de uşor cu frumuseţea ei, că deja mi se pare că nimeni n-ar reuşi să o întreacă, deşi sunt sigur că fiecare zeiţă este frumoasă în felul ei. Totuşi, legendele spun că mai frumoasă ca Aphrodites nu este. Nici în portretizările ei filmice, nici în fotografiile surprinse de către mine, nici în ziua când Hephaestus i-a răpit inima, n-a fost întrecută în frumuseţe de vreo nimfă, de vreo graţie, de vreo muză.

Totuşi, să mă explic. De ce este frumoasă această Aphrodites pe lângă alte zeiţe? Mai ales dacă stai să te gândeşti că o ai şi pe Peitho, zeiţa seducţiei sau chiar şi pe Hera, mama zeilor din Olimp. Aphrodites e frumoasă pentru că acceptă frumuseţea pe care o are, nu şi-o blestemă, nu şi-o preamăreşte, şi-o înţelege şi face ca ceea ce a primit de la natură să lucreze în folosul ei, fără să fie trupesc, perfid, ostentativ sau mârşav. Un zâmbet sincer, îngrijit, alb, pur şi lipsit de griji înconjoară un chip natural, privat de otrăvuri chimice, de varuri şi vopsele. Legenda spune că Aphrodites adoarme şi se trezeşte aceeaşi femeie, nu are ritualuri de înfrumuseţare sau dezfrumusețare. Acceptă să defileze în lume aşa cum a fost creată, fără adaosuri, fără scadențe, fără împrumuturi şi fără cerinţe inutile.

Un păr creţ, voluminos, strălucitor face ca Soarele să îşi dorească zilnic să o viziteze pe Aphrodites. Când era mică, părul ei era motiv de joacă, fiind atât de creţ, nu puteai accepta că o zeiţă poate face farmece cu părul ei. Şi nu făcea. Fermeca lumea prin inocența ei. Nu vorbea dacă nu era cazul, nu ascundea adevărul, zâmbea şi plângea cu inima deschisă. O femeie sinceră, aşa cum o vezi, aşa se prezintă. Crescând cu Aphrodites, n-am încercat vreodată să mă dau frumos, se ocupa ea de acest aspect. Mă dădeam fiu de al Atenei sau nepot de-al lui Dyonisos, amuzant sau inteligent, după cum era cazul şi nevoia. Aphrodites totuşi, pe lângă frumuseţe, are şi inteligență. Altfel nu ţi-ai putea explica faptul că este o femeie împlinită, fericită, cu un zeu din mâinile căruia ies minuni. Legenda spune că Hephaestus este urât. Nimic mai fals. Amândoi fac o familie superbă. Se completează şi se perfecţionează reciproc.

Crescând pe lângă ea, destule milenii, mi-am dat seama că firul vieţii m-a binecuvântat cu o aşa zeiţă. Pe lângă aspectul fizic care mi-a ridicat standardele în materie de femei, sufletul ei pur şi sincer m-a făcut să fiu un suport pentru ea şi Hera şi Zeus. Deşi gelozia inerentă era valabilă, acum, dragostea pentru ea e mare. E cea mai mare mândrie a mea, cea mai frumoasă femeie lângă care am crescut, lângă care am plâns, cu care am râs, cu care m-am jucat, cu care am petrecut momente memorabile. Fără ea, aş fi fost un scrib foarte sec, un erou foarte crud. Inteligenţa n-ar fi fost completată de frumuseţea ei, umorul meu nu ar fi fost savuros fără poftă ei de a râde. Astăzi, nu mai cresc alături de ea, ci doar mă bucur de bucuriile ei, ne ajutăm, râdem, ne încurajăm, ne sfătuim. Astăzi, Aphrodites nu este doar zeiţa frumuseţii, este un simbol pentru o iubire mitică, un semn clar că lipsa unei calităţi este completată de o personalitate debordantă, interesantă şi plină de lecţii de viaţă pentru alţi muritori. Pentru cine n-a întâlnit un zâmbet de femeie inocent, o privire caldă, o dragoste curată, vă sfătuiesc să vă căutaţi propria Aphrodites şi să primiţi binecuvântarea ei. Norocul meu că sunt mai mare ca Aphrodites şi mereu voi avea dreptate, mai ales când o vorbesc de bine.

Lasă un răspuns

