Scrisoare pentru Oizys.


În urmă cu aproape un mileniu, am întâlnit-o pe Oizys. Trebuia să împărţim acelaşi pământ, acelaşi timp, aceleaşi entităţi din jurul nostru. Trebuia să rezistăm până când pământul n-ar fi fost suficient pentru amândoi şi era rost de căutat alte universuri de cucerit. Oizys era şi este şi acum o femeie frumoasă. Cu asta am rămas atunci. Neghiobul de mine până la Oizys, nu ştia cum arată o femeie. Ştia cum arată o fată, din acelea văzuse şi înţelesese cum sunt şi ce fel se comportă. Dar o femeie, mai rar, doar să pui mamele şi mătuşile şi bunicile. Oizys a fost prima cale spre a înţelege femeia. Primul puls bătut mai tare pentru o femeie. Deşi nici ea nu era o femeie completă şi eu încă eram un băieţel crescând. Perioada cât am stat pe lângă Oizys a fost una meritorie pentru scribul care încerca să iasă la suprafaţă.

Un scrib mic, amatorul de mine, lângă Oizys, încerca să reproducă sentimentele în cuvinte uşor de înţeles de umanitate. Au fost lirisme siropoase, dedicaţii plângăcioase, scrisori elogioase, toate fără o urmă de logică masculină şi intelect definitoriu perioadei de creştere trupească şi mentală. Pentru Oizys, am început să visez litere şi cuvinte pe tavan. Am început să scriu precum un drogat, pe ce apucam, pe unde apucam, cât apucam. Câte-un vers, câte-o strofă, câte-o poezie întreagă, câte-o frază care să o definească. Le aprecia aşa cum aprecia o vorbă bună, o bârfă bună. Îi făceau plăcere cum îi făceau plăcere cafelele degustate alături de cea mai bună prietenă a ei. Oizys începea să fie un nod în jurul gâtului meu, un aer prea înecăcios, o prezență prea prezentă pentru poftele mele. Erau pofte la început de drum. Şi dacă îmi plăcea de ea, nu ştiam ce să îi zic prin viu grai. Şi dacă îi ziceam ceva prin viu grai, nu ştiam ce să îi fac. Dacă ştiam ce să îi fac, nu ştiam cum să continui. Oizys a fost prima treaptă prin care am înţeles că scrisul nu rezolvă nimic. Doar te absolvă de păcate. Te dezlănţuie de nervi şi frustrări lipsite de justificare.

La Oizys am realizat că e normal să ai inima aruncată la gunoi. Doar atunci realizezi cine merită să îţi recicleze sentimentele şi cine merită să facă ceva nou dintr-o inimă spurcată. Ea, ca şi femeie în devenire, acum este o femeie devenită, greu împlinită, la fel de frumoasă, dar prea puţin frumoasă ca să suspin cum o făceam acum un mileniu. Mai mult, Oizys m-a dus pe marginea prăpastiei, am ajuns să vorbesc cu un doctor de minți, cu un bărbat cu carte şi înţelegere de suflete. El m-a spânzurat de lumea reală, m-a scos la suprafaţă din visare. M-a făcut să înţeleg că o femeie nu este începutul şi sfârşitul unui bărbat. Mai ales dacă este prima femeie, cea care abia devine femeie. Oizys era frumoasă şi asta credeam că o face să fie perfectă. Acum, plin de înţelepciune şi cicatrici după războaiele dintre sexe, frumuseţea lui Oizys este doar o găoace pentru adevărata femeie care se află înăuntrul ei.

Datorită scrisorilor scrise lui Oizys, am reuşit să iau pana de gâscă şi să încep să scriu. Mai târziu, alte zeiţe mi-au făcut pana să fie fermecată, să fie uşor de mânuit, să fie fascinant de folosit. Oizys a făcut ca suferinţa pentru o femeie frumoasă să fie doar o binecuvântare pentru calităţile pe care le căutăm în toate femeile. Frumoasă ca Psyche, înţeleaptă ca Atena, iubitoare ca Aphrodita, pasională ca Peitho sau o muză precum Calliope. Până la toate zeiţele care mi s-au dezvăluit, Oizys a fost prima care mi-a deschis ochii. Deşi i-am deschis cu ploi deasupra mea, deşi nu i-am mai închis de atunci, deşi Oizys n-a fost să fie nici pentru un sărut de noapte bună, prezenţa ei în acele secole m-a ajutat să caut o femeie care să merite provocarea. Dragă Oizys, fiind atât de frumoasă, mi-ai dat de înţeles că frumuseţea mă fascinează, dar fără alte calităţi, voi zbura din floare-n floare.

Lasă un răspuns

