Nopţi cu Nyx.


Prezenţa ei era precum o întrebare fără răspuns. A apărut şi a dispărut fără urmă. Este mereu acolo, mereu ştii că ai cunoscut-o, mereu ştii că ai împărţit o noapte cu ea. Nyx, zeiţa nopţii, a luat naştere dintr-un răspuns adresat unei întrebări fără sens. Şi acum, o văd, în fiecare noapte, mă veghează, îmi aşază pana de gâscă deasupra pergamentului, îmi lasă cuvintele să curgă valuri, şiroaie roşii de pasiune. Nyx m-a învăţat să scriu. Eram un scrib fără peniţă. Aveam doar niște hieroglife, simboluri nedescifrate, un scris buimac, lipsit de substanţă. Nyx mi-a pus foc în mâna dreaptă şi mi-a ordonat să scriu cu patimă. Şi de la prima scriitură înflăcărată, despre cum am fost vrăjit de Nyx, mereu scriu cu patimă. Patimă nărăvaşă, patimă ordonată, patimă zbuciumată, patimă sinceră, scribul din mine scrie fără a se opri să îşi tragă sufletul.

În prima noapte, din scris, am ajuns în jocurile maturităţii. Mi-a pus în mână sufletul meu, m-a rugat să mi-l descopăr şi la fiecare stângăcie, s-o apuc de mână şi să mă tragă înapoi spre realitate. Nyx era ordonată, frumoasă şi seducătoare. Precum noaptea, ştiai că vine după zi, ştiai că are frumuseţea nopţii, aparte de frumuseţea unui răsărit şi ştiai că noaptea sufletul se lasă sedus de minte. Am îmbrăţişat ideea că aparţin nopţii. Am îmbrăţişat păcatul că noaptea aparţine zilei şi oricât aş fi fost de fidel, nu pot separa întunericul de lumină. Doar puteam spera că Nyx îşi doreşte să vadă răsăritul şi apusul cu mine, eu, zona crepusculară. Nu eram seducător ca ea, deşi o sorbeam din priviri ca un înfometat de cunoştinţe despre inimă, nu eram iluminat la minte precum ziua, deşi îmi doream să învăţ tot ce se putea învăţa de la ea. Nyx s-a oferit precum un miel spre tăiere, s-a lăsat explorată, m-a explorat şi m-a lecuit de copilărie. După nopţi de scris, după nopţi de îmbrăţişat dorinţa, aveam să descopăr buzele calde ale nopţii, cum îţi oferă răstălmăcirea viselor. Visezi să fii bărbat, noaptea te face bărbat, visezi să fii fericit, până la lumina dimineţii, eşti mai fericit decât însuşi fericirea. Visezi să ai o noapte eternă şi mereu Nyx, pe cât de pasională, pe atât de raţională, te aruncă în suliţele Soarelui. În fiecare dimineaţă, plecam stors de visare, buimac de fericire şi pătruns de realitate.

Nyx, a fost zeiţa nopţii, deşi ea era nimfa zilei. Scrisul meu nocturn era dansul meu diurn, teatrul meu obscur din lumina lumânării era muzica ce mă înconjura zi de zi, la fiecare bătaie de inimă. Nyx, fiind femeie, crea bărbaţi. Le distrugea inocența, le reclădea încrederea, le distrugea puritatea şi le reclădea sinceritatea. Cu Nyx, nu poţi minţi. N-o poţi înşela, cum nici ea nu te înşală. Mereu la apus de soare, Nyx apare, mereu la apus de lună, Nyx dispare în lumină. Spre binecuvântarea mea, Nyx m-a blestemat să fiu al ei. Fără să o văd, fără să o aud. Scrisul meu o caută, melodiile răstălmăcite de timp, mi le cântă, dansurile nedansate o aşteaptă. Femeile nopţii sunt muzele din timpul zilei. Nyx a fost însuşi noaptea, motivul pentru care scribul există şi bărbatul evoluează. Nyx nu mai există. Trăieşte din propriile amintiri. Noaptea ei a devenit seară, luna i-a devenit stea călătoare şi mintea ei se lăsă purtată printre amintirile mele.

După mult prea multe nopţi de admirat luna, după mult prea multe zile de vânat răsărituri, Nyx este doar o umbră din ce era. Dintr-o femeie este doar un simbol, dintr-o voce caldă este doar un murmur şoptit în mintea mea, dintr-o alergare după vise a devenit doar un vis pe care în fiecare dimineaţă îl uit. Nyx schiţa în fiecare zi, portretul unei femei devenită vis, sculpta în fiecare seară, trupul unei fete devenite patimă. Din toate schiţele şi busturile atinse de mine, Nyx a rămas doar un creion cu care îmi fac gândurile să aibă sens, doar o bucată de argilă aruncată într-un colţ, aşteptând să devină cea mai importantă creaţie. Femeia veşnic iubită.

2 gânduri despre &8222;Nopţi cu Nyx.&8221;

Lasă un răspuns

