Un martie feminin.


Deşi azi trebuia să fie prima legendă scrisă, vreau mai întâi să îmi fac un preambul literar, să ştiţi, cei care vă încumetaţi să citiţi zilnic textele, că luna aceasta, fără textul de azi, va fi dedicată femeii. Bine, femeii, fetei, mamei, surioarei, mătuşii, iubitei, fostei, colegei de bancă, învăţătoarei, primei, ultimei şi altor variante şi variaţii. Intenţionez să scriu şi sper să mă ţin de inspiraţie, texte despre toate femeile şi fetele din viaţa mea. De la cele mai importante, mama, sora şi bunica până la prima fată de care mi-a plăcut în clasa a II-a. Pentru a fi corect şi a nu aduce ofensă celor despre care voi scrie şi poate nu îşi doresc să ştie ce au însemnat pentru mine, că poate vor fi şi lucruri mai puţin fantastice, o să folosesc, pentru absolut fiecare femeie sau fată din viaţa mea, numele unei zeităţi greceşti. Bineînţeles, şi numele pe care îl voi alege pentru fiecare fiinţă feminină va fi unul ales cu grijă, după anumite semnificaţii personale, după impactul asupra mea, după modul cum mi-o imaginam în mintea mea.

Ca un exemplu, va fi un text despre Gaia şi din ce ştiu şi am căutat, Gaia este Mama Natură, sau în arborele zeităţilor greceşti, este prima zeiţă alături de primul zeu, că Hera sau Zeus sunt deja progenituri, nu primii zei. O să încerc să fiu foarte metaforic în povestirile mele, toate persoanele de gen feminin despre care voi scrie, vor avea parte de un text sub formă de o legendă, prin care sper, să relev şi să transpun într-un mod cât mai narativ cât au însemnat pentru mine. Cred că vor fi texte destul de impersonale, pentru că voi renunţa, cel puţin pentru luna martie, la persoana mea, o să fie mai puţin de “eu cred” şi vor fi personaje care să îmi povestească sentimentele şi emoţiile pe care le-am trăit alături de fiecare femeie sau pe care mi le-a transmis fiecare femeie. În mod normal, un bărbat, nu se laudă cu câte femei a avut, şi prin înfăţişarea lor sub zeităţi greceşti, o să reduc cât de mult posibil, lauda şi mai degrabă preamărirea lor ca şi entităţi care au contribuit la formarea şi dezvoltarea mea ca viitor bărbat de care poţi fi mândru mereu.

Legendele bărbaţilor zic că fiecare femeie pe care o ai, este singura din acel moment. Fiecare femeie care te-a făcut bărbat, deşi ştie că vor fi fost altele înaintea ei sau vor veni altele după ea, va fi singura care te face fericit în acel moment. Eu sunt binecuvântat, am avut atâtea femei cărora le pot mulţumi pentru dezvoltarea mea, încât pot zice că universul meu începe, se înfăşoară şi se va sfârşi alături de o femeie. Alte detalii, care îmi fac viaţa mai interesantă, au legătură cu mine, dar mereu, negreşit pot spune, o femeie m-a făcut să decid ceva important în viaţa mea. Fie am decis să fiu cu ea, şi m-am transportat dintr-o parte a ţării în cealaltă, fie ca să o las să fie fericită, m-am disipat dintr-un loc şi m-am reîntruchipat în altul. Fie ascultam sfaturi de la femeile care îmi voiau binele, pentru a nu fi cu fetele care mă ţineau în loc.

Oricum ar fi fost, o femeie mă făcea fericită, alta îşi dorea să fiu fericit, una îşi va dori să mă facă fericit. Fără prezenţa lor în viaţa mea, în primul rând nu aş fi existat, că dintr-o femeie te naşti şi în al doilea rând, fără fete şi femei, n-aş fi avut atâta inspiraţie să scriu lucruri care mă definesc. Un bărbat e bărbat prin ceea ce îl defineşte dar eu am fost sculptat sau finisat de prezenţa unei femei în viaţa mea. Educaţia mamei, plăcintele bunicii, amintirile cu sora mea, prima noapte alături de iubită, ultima relaţie, primul sărut, prima notă primită de la învăţătoare, toate clipele trăite alături de fete care ţi-au deformat, transformat şi eradicat principii stupide sau prejudecăţi lipsite de sens. Mă consider un om binecuvântat pentru fiecare fată sau femeie din viaţa mea şi sper ca fiecare bărbat să fie la fel, chiar mai binecuvântat decât mine, pentru că într-un final, din femeie te naşti şi alături de femeie te vei defini ca un bărbat.

Lasă un răspuns

