Fiind băiet…


… păduri cutreieram, ar zice Mihăiță. Eu aş zice fiind eu, cuvinte foloseam, pe când compuneri compuneam şi eseuri realizam. Dar vreau să mă leg de mai multe aspecte, întâmplate azi, ieri, care se vor fi întâmplat mâine şi în cursul acestui an sau care mi-au umplut timpul în ultimii 10 ani. Fiind licean, colegi noi am întâlnit, prietenii de liceu s-au legat, prietenii trainice au rămas. Din fericire, încă am prieteni şi din clasele primare şi din gimnaziu, dar mă refer acum doar la liceu.

Să zic că nu am fost uşă de biserică dar nici drag împieliţat ar fi o sub folosire a activităţilor mele în cei 4 ani petrecuţi în liceu. Am primit etichete de tocilar, diplome de şef de clasă, înjurături de coleg care nu îţi dă să copiezi, aplauze că în sfârşit şopteşti când îl ascultă pe colegu’, felicitări că îţi ajuţi colegii să obțină notă de trecere la un obiect obscur. Înveţi să îţi ascuţi peniţa de viitor scriitor amator, lipsit de orice talent, mânat doar plăcerea de a scrie, de a scormoni zâmbete în obrajii cititorilor, de a fugări prin clasă stări de bine printre colegii mei când reuşeam să le provoc un râset sincer, o multitudine de râsete, sincere sau nu. Cel mai bine este să râzi cu omul, să râzi de om decât să începi să plângi de el sau cu el pentru alte necazuri gratuite.

Fiind prin liceu, aflasem că trebuie să îmi placă de fete, să încerc să cuceresc noi teritorii neexplorate de mine, teritorii curios de frumoase, tranşant de greu de explicat, teritorii numite fetele în plină creştere, viitoare femei, presupuse iubiri de liceu pe care le ţii minte mai bine decât complacerile puerile din gimnaziu. Fiind în liceu, voiam să aflu că sunt un student necopt, un om care îşi va lua viaţa, şi-o va lua în dinţi, nu ca un ucigaş de sine propriu. Fiind în liceu, m-am transportat alături de alţi adolescenţi curioşi de cunoaştere spre alte ţări, am avut experienţe pe care le-am purtat până la următoarea călătorie în străinătate, încercând să înţeleg că universul tău este doar o galaxie pe lângă toate galaxiile care se doresc a fi explorate.

Fiind în liceu, realizez că sunt în creştere, încerc să mă sculptez schiţat precum un bloc de marmură făcut din cioburi adunate. Din păcate, din fericire, din toate alegerile pe care puteam să le fac, am ales să plec departe de casă, să mă apropii de ceea ce se numeşte maturitate, paşi spre maturitate. Fiind boboc în studenţie, oraşul exploram, Cluj descopeream. Am mai scris despre acest subiect, prima mea experienţă din primul an de studenţie, o să las linkul sub oraşul Cluj, sub acel oraş de sub poalele unor dealuri, deasupra multor oraşe pe care puteam să le aleg.

Fiind student, la cursuri ceva învăţam, prin studiouri aplicam, prin televiziuni experimentam, la radio mă bucuram. Fiind un băiat căutăm să mă fac bărbat, şi în studenţia mea, am atins de fiecare dată norul de sub norul zece. Am reuşit, m-am convins pe mine însumi, cel puţin o dată în perioada studenţiei mele că „Te iubesc!” se poate zice cu toată sinceritatea şi cu toate sentimentele pe care le poţi agăţa de aceste două cuvinte. Fiind absolvent, fiind masterand, fiind iarăşi absolvent, mi-am dorit să mă îndrăgostesc şi să mă căsătoresc cu acel oraş, voiam să îmi tai avântul să vreau să mă mut în altă parte.

Voiam să fiu fiul adoptat al oraşului. Nu s-a întâmplat, am dezertat, am demisionat, am plecat, m-am extras singur din viaţa oraşului, lăsând în spate doar ani adunaţi cu prieteni acumulaţi, cu cei mai buni prieteni realizaţi, cu cei mai dragi profesori întâlniţi şi cu cele mai multe persoane pe care le-am întâlnit într-un timp atât de scurt. Datorită lor sunt cine sunt, cel puţin, sunt recunoscător şi cunosc ca în ultimii cinci am adunat atâtea emoţii, satisfacţii şi împliniri decât tot ce credeam că am adunat din clasa I până la facultate. Nu regret şi nu retrăiesc în gol acea perioadă, dar am vrut să merg înainte, retrăgându-mă ca un laş în ochii unora, ca un familist în percepţia altora. Fiind Ovidiu, acest text vă scriam, cu mult drag vă mulţumeam, printre rânduri să citiţi şi plini de emoţii să fiţi cuprinşi.

Lasă un răspuns

