Lună plină.


Atenţiune naţiune, am făcut-o şi pe asta. Am terminat prima lună de scris cotidian. Nu sunt excepţional de mândru pentru ce am scris, mai ales că am trişat când nu aveam inspiraţie şi frizam scriitura obişnuită. Dar sunt mândru pentru faptul că mi-am creat acest obicei. Zic obicei pentru că ştiinţa spune că orice activitate întreprinsă pentru mai mult de 30 de zile consecutiv se transformă într-o rutină pentru om şi se poate ţine de ea şi o va respecta mult mai uşor după această perioadă. Asta înseamnă că voi fi mai dornic să scriu zi de zi pentru următoarele 11 luni decât am fost să scriu în această primă lună. Mai ales că înţeleg minunăţia lunii ianuarie din perioada când eram în televiziune. Este o lună de recul după sărbători, nu prea se întâmplă multe evenimente, cel puţin la mine nu s-au întâmplat câte s-au întâmplat la nivel naţional. Exceptând miracolele pe care mi le făceam singur şi de care mă bucuram aşa cum trebuia, luna aceasta a fost destul de statică, deşi am făcut destui kilometri la volan.

Nu mă plâng totuşi. O parte din aceste scrieri au fost chiar foarte bune. Şi nu în mod necesar bune din punctul meu de vedere, că aş fi extrem de subiectiv. Dar acele scriituri care au provocat câteva lacrimi de bucurie sau câteva reacţii destul de puternice mi-au arătat că e bine să scriu zilnic. Ca orice creaţie, ca orice artist, din zeci de mii de lucrări, vor fi câteva bune şi doar o mână din ele vor fi de excepţie. Mergând pe acest gând, mă aştept ca din tot anul acesta scriitoricesc, chiar să existe texte pe care să le pot numi opere literare la modul realist al cuvântului operă. Să le numesc din punctul meu de vedere cel puţin. Nu îmi acord calitatea de scriitor, nici de om de litere. Nu am studii la vreo facultate în ale scrierii. Sunt educat pe comunicare, sunt bun în a-mi comunica toate gândurile; uneori, cuprins de inspiraţie, le comunic în maniere care să suscite nervul cuiva. Să reprezinte gânduri care să rezoneze cu cei care le citesc. Ca şi o ştire catastrofală care te face să devii empatic cu victimele acelei calamităţi. Ca şi o ştire miraculoasă, care te face să te identifici cu cel care a păţit minunea.

Luna plină de scrieri a fost luna plină de tatonări ale subiectelor pe care le pot aborda. Îmi doresc şi voi face un efort mai mare în a căuta subiecte, respectiv scrieri mai diverse. O să încerc să călătoresc mai des, o să încerc să fac să mi se întâmple lucruri care merită împărtăşite. Şi mai ales, o să încerc să diversific scriitura mea. Să apuc literatura de coadă şi să trag schiţele lui Caragiale, romanele lui Sadoveanu, poveştile lui Creangă în alte direcţii mai moderne. Regizorii de teatru după ce învaţă toate regulile, îşi permit să le depăşească. Eu după ce o să mă satur să bat apa în piuă după încă o lună de scrieri, o să vreau să ofer mai mult în materie de lectură. Atât pentru mine cât şi pentru cei care se încumetă să stea cel puţin un minut pe acel text.

Ca un ultim paragraf, să nu întind răbdarea la cote prea mari, vreau să-le mulţumesc celor care mi-au zis să nu mă opresc. Sunt conştient că pot scrie mult mai bine, mult mai frumos, mult mai plin de sens decât am făcut-o până acum. Şi chiar îmi doresc. Mereu cuvântul va produce mai mult rău sau mai mult bine decât o sabie sau o ciocolată. Deşi la ciocolată am dubii că nu va fi aleasă în dauna unui text. Oricum, în vremurile în care mă aflu, ştiindu-mă un om care preferă o duzină de filme în locul unei singure cărţi, exerciţiul meu de scriitură se va dovedi un paşaport spre o poftă de a citi, nu doar pentru a înţelege ce trebuie să scriu dar pentru a face ca inspiraţia să zburde spre alte regate şi domenii neexplorate. Deşi, spre apărarea mea, aş vrea să scriu din ceva ce am trăit, din ceva ce am simţit. Aşa pot transmite mult mai sincer, mult mai personal ceea ce am văzut. Din acest motiv, trebuie să trăiesc mai intens, să văd cât mai multe lucruri, să experimentez cât mai multe sentimente şi stări, să întâlnesc un ocean întreg de oameni frumoşi şi plini de poveşti de viaţă. Așa să-mi ajute inspirația în tot anul care mi-a rămas.

Lasă un răspuns

