Analogii sentimentale


Preaiubită femeie, îţi scriu în ceas târziu de noapte, cuprins de un dor mărunt. Contrastez cu o ninsoare, plăpândă, furibundă, întârziată în vremurile acestea. Cum omătul a cuprins pământul, dorul mi-a surprins şi gândul. Mă uit cât mai des la chipul tău, înfipt într-o fotografie, zâmbind precum o muză. Te văd în ceaţa vremurilor apuse, când timpul ne desparte în fiecare zi. Ochii tăi îmi par două lumânări, îmi veghează nopţile cu furtună în suflet. Zâmbetul tău este o melodie fredonată în fiecare dimineaţă de toamnă târzie. Glasul tău este o rugăciune către sfinţi. Divin, suav, sincer şi plin de sentimente ingenue. Părul tău, un şal cârlionţat de dorinţi femeieşti, îl simt şi acum, la o singură mângâiere depărtare. Tu, femeie între femei, îţi simt lipsa ca un un copil fără jucăria lui preaiubită.

Prea adorată iubită, îţi vorbesc în orele blocate în bătaia ceasului, surprins de o inspiraţie măgulitoare. Îţi doresc să ai zâmbete nesecate, uitate în reprize de melodii cafeinizate. Îţi doresc să ai idei neţărmurite, blocate în anticamere lipsite de reguli. Îţi doresc să iubeşti viaţa, aşa cum te iubeşte ea pe tine. Îţi doresc să tot creşti, să îţi dovedeşti cine eşti, să trăieşti intens în clipe mici. Îţi doresc să ai dorinţe umane, dorinţe sentimentale, dorinţe pasionale, dorinţe raţionale. Îţi doresc să te lipseşti de dorul meu. Să poţi trăi fără mine. Îţi doresc să trăieşti alături de mine, cândva, în mintea ta, în mintea mea.

Preaiubită fiinţă angelică, încerc să rememorez fiecare melodie matinală, fiecare cafea nebăută de mine, degustată doar de tine. Încerc să retrăiesc ore mult prea scurte pentru gândurile noastre. Încerc să simt atingerea mâinilor tale. O îmbrăţişare veşnică, un sărut etern, o privire prelungă, un moment statut în timp. Te văd şi acum, ca şi atunci, te sorb din priviri. Eşti de-o frumuseţe orbitoare, fericirea mea că port ochelari şi îţi pot rezista farmecelor. Dar sunt slab de înger, mă las pradă gândurilor bărbăteşti. Cu un trandafir împletit cu sinceritate ţi-am răpit sacoul din ziua următoare. Mi-ai purtat de veghe în drumurile mele de amiaz, mi-ai urat nopţi fericite în statorniciile mele capitaliste. Nu sunt ani de când te ştiu, nici măcar luni întregi de când mi-ai pus lacăt pe-a mea minte, dar sunt secunde înşirate de când căutam să îţi citesc gândurile, să îţi provoc zâmbetul. Ne-am răpit doar un timp de creaţie, doar un timp de fascinaţie. Ne-am creat o punte de melodii, ne purtăm printr-o luntre, duşi de valul discuţiilor mărunte şi profunde. Ne salutăm scurt, cu patos, cu un zâmbet agăţat de inimă.

Un fost băiat, mergând să fie bărbat, se înclină în faţa ta, domniţă cu zâmbet permanent şi frumuseţe nesfârşită. Citeşte-mi scrisoarea, deloc săptămânală, deloc superficială, uşor banală. Îmi fac de fiecare dată curaj să adun destule cuvinte să te pot descrie, să te pot cuprinde. Să îţi pot da o formă, cât mai aproape de frumosul care te înconjoară. Nu ştiu cât am reuşit, nu ştiu cât ţi-am dovedit că înţeleg cine eşti. Nici nu încerc, te iau din mers, aşa cum te-am întâlnit. Ţi-am scris mergând pe un bulevard lipsit de omenie. Voiam să te fur din prinsoarea muncii birocratice. Voiam să îţi împrumut cel puţin o oră în care să zâmbeşti ca un copil, în care să mă simt aruncat direct într-o grădină de-a Lui Dumnezeu. Cu tot dorul adunat într-o ceşcuţă, îţi aduc salutul meu dintr-o lume cu zăpadă. Sper să te înconjoare soarele. Ştiu că trăieşti aşa cum meriţi, când o rază te veghează. Domniţă mult prea frumoasă, te salut în miez de noapte. Aştept ale tale ritmuri matinale care-mi vor începe ziua minunată lângă o ceaşcă de cafea.

Lasă un răspuns

