Dorul nu doare


Mi-e dor şi doare, cred că aşa sună o melodie a trupei Taxi. Când ţi-e dor, ar însemna să suferi, măcar puţin. Când ţi-e dor, ar însemna să nu te simţi bine. Să te mănânce ceva pe dinăuntru, să te doară fără să ai vreo rană, fără să fi greşit. Când ţi-e dor, simţi ceva ce nu poţi simţi când e alături de tine. Mie îmi e dor de ea. Şi o văd zilnic. Îmi e dor de ea. Nu-i departe de mine, mă pot duce oricând să o văd, nu îmi trebuie curaj, nu îmi trebuie invitaţie, nu îmi trebuie nimic, pot să mă duc oricând să o văd. Ea poate să mă vadă oricând. Ştie cine sunt, cum sunt, ce fel sunt. Mereu va ştii cum mă simt pentru că simte la fel. Dorul meu este cel mai aspru dor. Este un dor principial.

Un om cu principii îţi va explica faptul că viaţa lui este ghidată de principii, unele cu sens, altele pur personale. Eu sunt ghidat după regulile mele total abstracte, împărtăşite şi abrogate când simt nevoia să fiu fericit. Acum, pot să fiu fericit. Îmi este la îndemână. Doar mă duc, te iau de mână, te fac să zâmbeşti şi porţia de fericire începe să se servească singură. Dar nu vreau să fiu fericit aşa. Nu vreau să te iau de mână, vreau să te cuprind toată. Nu vreau să te fac să zâmbeşti, vreau să radiezi de fericire, la orice pas, la orice suflu. Nu vreau să mă grăbesc să te iau de sub umbrela ta şi să dansăm în ploaie. Aş putea să mă rog să fie ploaie tot anul, să ştiu sigur că te saturi de umbrela ta. Că vei căuta să fii atinsă de fiecare strop de ploaie, la braţul meu, mergând pe drumul nostru, spre casa noastră. Te găsesc frumoasă fără pereche, pentru că nu ai pereche. Eşti singură în mintea ta, căutând legături fericite, contraste dorite, cafele târzii. Te găsesc inteligentă, fără să mă simt complexat. Eşti că legenda de care ne amintim cu toţi dar parcă ne e frică să o facem realitate: femeia deşteaptă foc, care îţi pune mintea pe jar şi îţi suflă în cărbuni, să ai dorinţe arzătoare, chiar şi în bătaia ploii. Te găsesc unică, aşa cum este unică fiecare persoană. Ai fiecare clişeu frumos pe care l-aş căuta, ai fiecare defect pe care mi l-aş ascunde, ai fiecare gând de viitor pe care mi l-am desenat pe o coală albă când eram tânăr copil.

Tu eşti o idee frumoasă. Înfăptuită, reală. Deschizi mintea cui te citeşte, absorbi curiozitatea oricui te caută, transformi materia cenuşie în discuţii nuanţate. Eşti o femeie. Aceeaşi femeie pe care am întâlnit-o în gândul meu şi speram să nu existe. Nu eram pregătit pentru ea. Nici ea pentru mine. Eu nu ştiam să o preţuiesc. Ea nu putea să mă lase singur o viaţă întreagă. Şi-am făcut un pact. Mergem împreună, la pas, de dans, de alergat, de aşteptat. Mergem împreună, separaţi de legătură dintre noi. Şi ne oprim din mers când timpul hotărăşte că merităm să stăm separaţi de singurătate. Atunci, ea este a mea, eu sunt al ei. O femeie îşi posedă bărbatul, un bărbat îşi cucereşte femeia.

Acesta este dorul meu. Nu-i un dor care să mă facă să plâng. Este dorul care îmi zâmbeşte din depărtare şi îmi înhaţă zâmbetele când le ofer. Dorul meu are ochi frumoşi, buze dulci, un păr pufos, un trup din basme, o minte din viitor, o dorinţă raţională. Ştie să fie fericită, ştie să mă facă fericit, ştie să se oprească din sihăstrie. Dorul meu când apare, face Soarele să răsară în miez de noapte, face să apună orice gând de singurătate pe care aş îndrăzni să îl năzuiesc. Dorul meu este cea mai frumoasă femeie pe care mi-a fost dat să o întâlnesc. Şi nici măcar nu ne-am cunoscut cât trebuia, să pot povesti mai multe despre ea. Ştiu că este perechea mea de ochelari pentru miopia mea. Este inspiraţia pentru scriitura mea. Este ceea ce oricine ar trebui să aibă pentru a fi fericit. O femeie aşa cum toate poeziile despre femei prevestesc. Ea este odorul meu.

Lasă un răspuns

