Zi de zi


Iertată-mi fie dorinţa să scriu la început de an, mai ales un text cu o inspiraţie sublimă, slab alcoolizată cu un pahar de vin alb, “Lacrima lui Ovidiu”, învechit timp de 5 ani în butoaie de stejar, cu o slabă aromă de fructe simţită în bolta palatină. Îmi cer scuze pentru că în mod normal, nu v-aş deranja să citiţi texte scrise doar să fie, dar de data asta, merită să începeţi să îl citiţi pentru că o să aveţi ocazia să mă criticaţi tot anul, pentru orice debitare scriitoricească, mai ales dacă stau să analizez că mi-au luat aproape 2 ani să termin “De la A la Z”, o serie de postări alfabetice. Pentru inspiraţia mea scriitoricească şi pofta mea de a scrie, a mă pune pe mine însumi sieşi -s să scriu zi de zi, zilnic, la modul cotidian, un anuar de gânduri literare este o muncă sisifică. Ştiu că o să mă apuc, plin de avânt patriotic, aşa cum fac acum şi undeva prin ziua 127, o să fiu ocupat încât voi uita să scormonesc un text, o să îl amân până când voi uita ce text trebuia să scriu. Dar, spre apărarea mea, dacă reuşesc să fac asta, sper să devin un scrib mai bun într-un an decât aş vrea să fiu, mai ales că nu depun un efort exacerbat de mare pentru propăşirea condiţiei mele şi a talentului meu, aparent talent, de a scrie bine şi frumos.

Un paragraf destul de consistent, dacă vă ajuta cu ceva, mai am 12 minute până ceasul bate fix de 12 şi în mod normal ar trebui să iasă cam o pagină de scrisuri cu sens. Nu cred că mai izbutesc eu să îmi sufoc creierul să transmită impulsuri mâinilor mele să tasteze cuvinte cu sens, fraze inteligibile. Mai degrabă, mă las purtat de o voce interioară care vorbeşte în timpul în care scriu, un fel de “să vedem cine e mai rapid, vocea interioară sau viteza de a tasta ce îţi zice vocea interioară”. Scorul este egal în deplasare, cu posibile prelungiri acordate de tuşier. Tuşierul fiind inspiraţia, care aleargă cot la cot cu aceste cuvinte, mă repet, lipsite de sens. Din fericire, cum un meci are un timp alocat şi un text impus ar trebui să aibă şi un spaţiu alocat, inspiraţia nu va reuşi să îşi dea duhul pe teren, urmărind cuvintele în încercarea lor frivolă şi deloc subtilă să capete un sens literar, un tipar pe care îl poţi încadra într-o normă literară. Acea normă care se subţiază atunci când textele născute din mintea unui scriitor de blog, fie el unul hiper amator lipsit de dorinţe de afirmări literare. Norma este setul de reguli pe care trebuie să le ştii pentru ca să fii sigur că le-ai încălcat pe toate, în mod consecvent pentru a produce un text relativ bun, care să te facă mândru că ai reuşit să îl scoţi din cufărul minţii tale. De obicei, mintea mea, aşteaptă să se alinieze toate galaxiile universului pentru a scrie ceva. Aşteaptă ca inima să intre în comă şi să se îndrăgostească pentru a avea destule motive pentru a se deranja în a posta un text bun, din perspectiva criticilor mei, cititorii care îşi rup câteva minute să încerce să înţeleagă nişte texte, scrise dintr-o suflare, fără editări ulterioare, fără a sta să gândesc intens ce scriu. Dacă reuşesc să transpun un text dintr-o suflare, poate reuşesc să vă las fără de suflare atunci când se iveşte ocazia să vă ofer o lectură plăcută, una la care poţi zice, da, mă identific şi eu, sau da, aşa este, aş vrea şi eu să mi se întâmple şi mie. Sau dacă eşti vreo fată pe care am plăcut-o sau o plac, să zâmbeşti că cineva are destul talent, un fel de talent scriitoricesc, să te facă să fii mândră că eşti personaj în textele sale. Muza pentru mintea lui cu o inspiraţie nelimitată în timp şi spaţiu, dar limitată în dorinţa de a scrie atât de des. Vă salut cu drag pentru prima zi. Rogu-vă răbdare, o să bat câmpii mult mai graţios mâine, poimâine, până voi reuşi, fie să fiu arestat pentru molestare literară, fie să dezvolt un sindrom Stockholm şi să mă îndrăgostesc de câmpii mei bătuţi. Să ne citim cu bine, dragii mei.

Un gând despre &8222;Zi de zi&8221;

Lasă un răspuns

