Zâmbetul


… tău vreau să îl pot descrie. Mă tot uit la poza ta, la cum zâmbeşti, la cum ochii îţi sclipesc, la cum buzele lucesc, dar nu pot să ţi-l descriu. L-am întâlnit într-o zi de joi, într-o după amiază de toamnă obişnuită. Nimic nu avea să prevestească zâmbetul pe care îl voi admira asemenea unui copil la prima jucărie. Şi orice copil are mereu prima jucărie, când o uită pe ultima. Până la zâmbetul tău, am avut multe zâmbete. Toate de fete. Abia acum unul de femeie. Mi-a zâmbit prima dată o fată când nu ştiam cum este să fiu bărbat. Mi-a zâmbit în continuare altă fată, când mă scuzam că sunt băiat. Mi-a zâmbit cealaltă fată, când învăţăm cum să fiu bărbat. Mi-au zâmbit toate fetele care au dorit să îmi zâmbească atunci când scoteam din traista cu poveşti, momente dulci, ca o nectarină. Am avut de atunci, de la primul zâmbet, nenumărate zâmbete. Toate, de fete, ţi-am mai zis. Deşi, zâmbetul unei femei, este totuşi zâmbetul unei fete care şi-a descoperit bărbatul. Zâmbetul tău mi-a redesenat toată lumea. În nuanţe colorate, pastelate, de discuţii nesfârşite, din subiecte posibil aiurite, prin teme clar definite. Cum zâmbeai, cum deveneai şi mai perfectă. O perfecţiune umană. Cu de toate, cu lipsuri ţinute sub control, cu pofte şi dorinţi regeşti. Mi-a fost frică. Un asemenea zâmbet, trebuie ţinut, menţinut, păstrat şi prezervat secole de-a rândul. O să încerc. Îmi sunt dator să te fac fericită. Zâmbetul este un semn că mă ţin de promisiune.

… tău vreau să îl văd iar. Au trecut câteva secole, şi zâmbetul tot ţi-l caut. Am învăţat cum să-l provoc. N-a trebuit să ţi-l văd, ştiam că îl aveai. N-a trebuit să tânjesc, ştiam că mi-l oferi. Dar, sunt om, nemuritor în speranţa mea, dar un om care tânjeşte. Nu după zâmbet, ci după ocazia să te fac să zâmbeşti. Ştiu că fără mine, zâmbeşti, trăieşti, iubeşti să fii tu. Dar vreau, să fiu durerea din obrajiori când zâmbeşti, să uiţi de ce ai început să râzi şi să te opreşti doar când îţi procuri chipul de porţelan. Vreau, să îţi citesc în zaţul de cafea, câte zâmbete ţi-am furat, chiar şi în vis. Ţi-am promis, că voi zâmbi. Ţi-am promis că îţi voi scrie. Vei citi, tu vei ştii care zâmbet ţi se cuvine, care surâs ascuns, tăinuit de pofta de a trăi singură, între pereţii minţii tale. Uneori, mai bat, nu să faci linişte, ci să dai muzica mai tare. Acea muzică, compusă în fiecare dimineaţă, la o cafea. Tu sorbi pofta mea de viaţă, eu ascult cum cafeaua îţi dă viaţă. Amândoi fericiţi, amândoi zâmbitori.

… tău vreau să îl pot arăta lumii întregi ca fiind al meu. Vreau să am o lume formată doar din tine şi cu mine. Vreau să am o viaţă, începută cu tine, sfârşită cu tine, condusă alături de tine, la volanul unei maşini de smarald. Vreau să te am în minte, cum am mii şi mii de gânduri despre tine. Te-am făcut să sughiţi, ca un copil, tot mă gândesc la tine, tot îţi provoc zâmbete involuntare. Cineva îţi şopteşte ca un spiriduş, să zâmbeşti, să asculţi de vocea copilăriei. Iar tu, femeie făr’de’descriere, asculţi şi cimentezi fiecare cuvinţel. Ca un bureţel, plin de dorinţă. Mi-ar fi frică să rămân fără gânduri, te-aş lăsa fără suflare. Mi-ar fi frică să rămâi fără zâmbet, m-ai lăsa fără suflare. Mi-ar fi frică să îţi sorbi cafeaua singură, ascultând aceeaşi piesă, fără să te întreb de unde o ai, cum de-o ştii şi cât de bine merge cu ceaşca de cafea. Mi-ar fi frică să devin bărbat fără să te am ca femeie. Aş rămâne o creaţie incompletă, un Adam fără păcate, neîmplinit, nesortit, neiubit, nesimţit. Mi-ar fi frică să îţi fur zâmbetul, dacă nu aş putea să ţi-l ofer pe al meu de fiecare dată. Totuşi, zâmbindu-mi, frica mea e doar una. Să nu cumva să uit să zâmbesc.

Lasă un răspuns

