Punct


Priveşte cum scriu primele cuvinte din acest text care va avea foarte multe cuvinte cu mult sens şi migală, atât de multe cuvinte încât aş fi în stare să îţi zic la sfârşit fix câte am folosit, mai ales că o să fie un text foarte interesant cu o poveste foarte frumoasă, de genul celei care a fost mai înainte, cu multe legături şi sensuri sensibile dintre cuvânt şi frază, la fel cum o să fie şi acum, sper că îţi dai seama că tot citeşti şi nu am pus punct, au fost câteva virgule să nu par dus cu pluta, dar încă aştept să văd dacă punctul îşi face şi el simţită prezenţa, cred că nu, încă nu am chef să îl invit, săracu de el, stă la uşă şi îngheaţă de emoţie alături de semnul celor trei puncte de suspensie, nişte veri îndepărtaţi din nişte reguli de morfologie, gramatică, sintaxă şi topică, pentru că tot pică să vorbesc, ţin să te anunţ că tot citeşti şi nu dai de punct, aş paria că te vei opri pentru că nu are sens ceea ce scriu aici, mai ales că de când am început să scriu nu mă opresc pentru că aş fi obligat de mână dreapta să pună punct pentru că pe tastatură dreapta are cel mai uşor acces la punct, dar uite că stânga vrea să vadă cât de cuminte şi ascultătoare este dreapta să folosească literele împreună cu stânga şi să nu atingă nici punctul nici altceva în zona lui, virgula poate, ai văzut deja au fost două virgule când am vorbit de virgulă, uite-o şi pe a treia, hop a patra, nu mă mai opresc, trebuie să îmi dau seama ce să folosesc în loc de virgulă, că sigur începi să râzi, cred că ai părăsit şi pagina, nu am paragraf, nu am aliniat, nu am ordine disciplină, doar scriu aici fără sens, dar aşteaptă, te rog eu, ţi-am zis că o să fie o poveste interesantă la fel că cea de dinainte, chestia e că nu ţi-am zis care dinainte, primul dinainte, al doilea, ultimul dinainte, dinainte de dinainte, uite ce debitez, deja ai plecat, dar te rog, mai stai un pic, vreo trei fraze măcar, sigur o să găseşti ceva să îţi placă, mai ales că este un loc unde scrisul este scris din plăcere, că recitarea costă talent şi la fabrică nu se eliberează fără prescripţie divină şi muncă sisifică, chiar ce e aia sisifică te întrebi, de fapt nu te întrebi, cauţi în dicționar sau ştii de la istoria grecilor că Sisif ăla a fost responsabil pentru expresia „sisific”, hopa, am folosit şi altceva decât virgula, şi aşa săraca făcea toată treaba aici, punctul încă nu vrea să apară, de fapt nu îi dau eu drumul, care eu totuşi, că nu sunt aici decât ăsta care scrie, mâna stângă deja mă doare că nu mă opresc din scris şi nu implor mâna dreaptă să se oprească, bine hai că mă opresc, şi aşa nu are rost să te mai ţin în suspans, povestea aia mare şi interesantă de dinainte era vorba despre punct , d’aia e litera p la titlu, că am ştiut ce am ştiut când am pus litera p, să fie despre punct şi priveşte şi pasăre şi prăjitură şi porumbel şi porumb şi pană şi paria şi prostia cu care am scris acest text poate să fie întrecută doar de paradoxul creat de jocul textual, mai ales că imediat după ce vei citi asta vei găsi punctul.

 

Un gând despre &8222;Punct&8221;

Lasă un răspuns

