Diletant


Dorindu-mi să ating Everestul, uit și de Groapa Marianelor. Dorind să văd Turnul Eiffel din Paris, uit că și în Slobozia există o replică perfectă. Dorind să fiu cel mai bun, uit că nu sunt singurul pe lume. Cine sunt eu, omul cu dorințe amnezice? Un diletant. Fabricat din file de poveste cotidiene. Mă trezesc dimineața, adorm noaptea. Între cele două, fac orice ajungând sa fac nimic.

Mi-aș fi dorit să fiu Einstein, să am o pată de retard pe mine. N-aș fi știut 2+2, dar ți-aș fi răspuns cât de mult înseamna iubirea pentru mine. Mi-aș fi dorit să fiu Da Vinci, să le fac pe toate perfect. Aș fi fost înaintea vremurilor mele, până să îmi dau seama că nu îmi trăiesc propria viață. Mi-aș fi dorit să fiu Ovidiu, să mi le doresc pe toate mereu. Ar fi fost toate bune. Și totuși nu.

Dar tu? Diletant din partea cealaltă a scrisului meu? Ce ți-ai fi dorit? Să zbori peste nori, în loc să fii în al nouălea cer. Să cuprinzi lumea de iubire, în loc să fii cuprins de bunătate. Să trăiești viața la maxim, în loc să trăiești fiecare secundă ca și cum ar fi fost ultima. Să ajuți un neajutorat, în loc să ajuți orice om. Lumea ta, este colorată. Are un curcubeu. Doar după ce plouă în sufletul tău.

Hai răspunde-mi tu mie. Ce face un diletant? Visează cu ochii larg închiși. Pictează în sunete impecabile povestea vieții lui. Stă și așteaptă muza, cea de toate zilele, să îi aduca inspirația de moment. Sau este om? Ca oricare alt om. Cu dureri și suferinți. Cu împliniri și cu fericiri. Cu orice ți-ai dori să ai în fiecare zi, dar nu suporți să aibă cel de lângă tine. Ți-ar fura umanitatea. Crezi tu…

2 gânduri despre &8222;Diletant&8221;

  1. Dorindu-mi să mă bat cu morile de vânt, am dat un ţel şinei de tren îngheţate pe care încerc să mi tot ţin echilibrul..cândva cădeam ocazional..acum chiar nu mai merg, plutesc undeva.. ca un Don Quijote.
    Erau vremuri şi vremuri, când îmi doream cu desăvârşire să mi construiesc o lume.. ciudată s-ar spune, din hârtie, plină de litere..la stânga ar fi fost un biet prinţ idiot cu Nastasia -n braţe,(bine conturat din litere superbe) destinul l-aş rescrie, e prea trist..şi prea a Dostoievski, alteori aş comite crime, cele mai miraculoase crime, în oraşe …tot din hârtie, (nu, aici nu i Dostoievski, nu am să spun cine) ..cert e că vor fi comise de criminali celebri şi misteioşi..în serie, vor apărea ulterior şi sinucigaşi necunoscuţi, câte un ciot de carne pe ici pe colo, din om tot din hârtie.
    Cu timpul.. din tristeţea ce bântuie oraşul, voi aduce bunătate, iubire, şi totul va deveni simfonie..
    în oraşul de hârtie plin de powa flowa, lennon cu imagineu se va auzi pretutindeni, iar alteori, un bach, un mozart..

    mi-aş fi dorit să zbor pe nori, dar n zborul meu, mă voi intoxica, şi prăbuşirea va deveni inevitabilă, cum nu-s phoenix, nu mi permit un astfel de lux.
    lumea, lumea o învârt pe degete..dar lumea creată de mine.
    uleiul ce aduce curcubeul s-a scurs în canal.
    „unde ne sunt visătorii?” ar spune vlahuţă
    „pe ici, pe colo, unul la o mie, dar ştii.. tocmai am dat peste unul! să-l însemnăm” i-ar răsunde Bianca.

  2. ce isi doreste un om aflat de cealalta parte a scrisului tau? Pai ce altceva decat…diversitate in simplitate? iubire simpla, fericire simpla, viata simpla. Pentru ca, in viziunea mea, oamenii acestei perioade au uitat ca fericirea sta intr-un zambet, intr-o floare, intr-un vis. Au uitat ca adevarata dragoste sta intr-o imbratisare calda si sincera si un sarut pasional. Suntem o generatie de complicati. Asa ca,tine minte, copilul aflat de cealalta parte a scrisului tau isi doreste doar simplitate 🙂

Lasă un răspuns

