Plânge…


Mă aflu la graniţa între a simţi şi a fi simţit. Mă aflu cu un pas înspre abis şi o atingere de alb. Dacă mă opresc, încep să mor, dacă păşesc încep să mor, dacă mor, încep să simt viaţă. Sunt eu acel mic ceva, de neexplicat, de nepătruns, pur ca apa izvorului de munte. Sunt eu, nimic trăind din nimicuri veşnice.

Dar nu sunt doar eu, mai sunt şi alţii. Ieri l-am văzut pe celălalt, dormea într-un hamac, sub un copac, poate un nuc, poate vara. Nu mai ştiu sigur când a fost ieri. Cred că mâine o să îmi amintesc. Să nu uit de celălalt; deşi dormea, vorbea, nu ştiu ce vorbea, nu ştiu cum vorbea, nu ştiu dacă se auzea.

Oricum nu conta că nu îl inţelegeam. Bolboroseala lui grăia trăire. Când eu mă chinuiam să văd cine sunt. Celălalt dormea. Şi vorbea. Şi era la umbră. Aşa că l-am lăsat să doarmă. Şi eu m-aş fi supărat să fiu trezit. Trec mai departe, sunt mulţi aici, trebuie să îi văd pe toţi. La un pas şi ceva de mine era altul.

Norocul meu că nu doarme, poate reuşesc să vorbesc cu el. Dar ăsta dacă nu dormea, făcea altceva la fel de “interesant”. Mânca. Mult. Dar nu vedeam mâncare, nu vedeam lingură sau furculiţă. Vedeam alb foşnăind. Vedeam negru dispărând din alb. Ăsta mânca multe cărţi. Din alea vechi, din alea groase.

Zicea că sunt cele mai dulci. Ca să-l cred, am început să ronţăi dintre filele unui abecedar vechi. La prima gustare de lemn cult, n-a fost aşa de rău. Mi-a ţinut de foame un an. Prea mult nu am stat de vorba cu el. Nu e frumos să vorbeşti cu gura plină.

4 gânduri despre &8222;Plânge…&8221;

  1. Iar cu timpul ai înfulecat
    după biblie, coran..
    un faust, o comedie umană..
    şi te-ai înălţat subit..
    fără ca ei,
    -nişte necunoscuţi
    băgăcioşi..
    ce ştiu să vorbească doar
    despre morţii..
    şi despre disperarea lui
    cioran-
    retrag fără ca ei-ul
    şi spun
    fără ca lor
    să le pese

Lasă un răspuns

